tutor register tumblr.

hello hello,aya boring sangat hari ni.ingat dah tak tulis entri.tak tau nak tulis per.kang tulis merapu sapa2 pun tak mau bace.sedih :'(
tadi unline fb.da mesej kat inbox,syiqin minta aku buad kan tutor register tumblr.wah first tyme buad tutor nie.tutor nie aku buad sendiri.

1.korang buka la website tumblr.clik sini.korang isi la email,passwod dengn url.


2.seterus nye korang kena masuk code macam dalam pic aku.

3.korang isi tajuk blog tumblr korang.kalau rajin upload la pic korang!

4.selesai la.tapy aku tak buad masa tulis tajuk belog tu,so aku tak taw la per dia sruh buad lagi.sowi lau tutor nie tak cukup.pas tu selesai la.korang pasti kan verify email tau.aku tak buad pon.malas~ lalala

5.korang nak letak theme yang lawa-lawakan belog korang clik customize dekat sebelah kanan tu.dah tekan tekan theme.kalau korang tak mau theme dalam tu,korang klik la use custom HTML. kalau sudah updated preview.pas tu dah selesai klik save+close.dah siap la.
nak theme yang comey comey try tengok sini.

5 comments:

Dah habis baca. Harap semua terhibur dengan karya conteng itu
Satu komen daripada pembaca membuat saya tersenyum lebar. Terima kasih nanti aya update lagi :)